Tarthatatlan az az állapot, hogy ne tudjon bárki ott parkolni, ahol akar.

Tudom, mindenki néz Indexet, de ez a videó annyira elképesztő, hogy nem bírtuk ki.

Ezek az emberek köztünk élnek. Tényleg. És komolyan gondolják.

34 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én délután | Link erre a kommentre

    Gyász. Egyébként szerintem is jobb lenne a bicikliút a járdán, biciklisként is.

    Viszont az a boltos pöcs a "klímaváltozás nem az autóktól van" szövegével mekkora mááár :D 

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én délután | Link erre a kommentre

    Hozzátenném, hogy de jó, hogy nem vagyok pesti…

  • írta kalapos | 2009. december 15-én délután | Link erre a kommentre

    Tudósok megállapították, hogy ezek az emberek torz atkák

  • írta kossuth | 2009. december 15-én délután | Link erre a kommentre

    krajcsovszkig: szerinted, mint bringás szerint, miért jobb a bicikliút a járdán? Miért nem jobb az út szélén vezetett kerékpársáv? Amúgy ha lehet tudni, merre laksz és ott milyenek a bringautak?

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Kecskeméten és Szombathelyen szoktam főleg biciklizni.
    Mindkét helyen az a kevés bicikliút ami van, vagy külön van, vagy a járdán egy festett csíkkal, jobb esetben valami kisebb szintkülönbséggel elválasztva a gyalogosok részétől (na jó, Szombathelyen van úttestes is, de az ritka) és így nincs ez, hogy miatta nem lehet az út szélén parkolót csinálni, nem a szádba pufog ki a busz, és nincs az a félelmed, hogy valamiért véletlen neked megy valami, mert minimum egy padka választ el az úttól.
    De pl. kevésbé vagy beszorítva, kisebb fennakadást okoz, ha megállsz; és ha egy boltba be akarsz ugrani, nem kell átrángatnod a bringát a padkán meg az egyéb akadályokon (itt vidéken valami parksáv szerű szokott lenni, pesten meg a "Demszky-karók", néhol meg teljes korlátok is) Olyannal meg nagyon ritkán találkoztam, hogy a gyalogos bekószál a bicikliútra és kerülgetnem kell, azt a keveset pedig simán tolerálom.

    Mondjuk itt vidéken kisebb a forgalom, szóval lehet, hogy azért is jobb így itt. Meg ott az indexes kommentek közül azokkal is egyetértek, hogy úgy kéne megcsinálni az úttestet, hogy a bátrabb és ügyesebb biciklisek bemehessenek az autósok közé úgy, hogy elférjenek egymástól. De persze ehhez több figyelem és közlekedési kultúra kéne, amit nem árulnak a hipermarketben sajnos…

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Kecskeméten van egy ilyen, szerintem ez a legjobb, csak sok hely kell hozzá (most megpróbálom karakterekkel ábrázolni):

     

              |                               |    |       |          |                           | 

              |                             _| o |                   | |¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢| |

             |                       _   –   |    |        |         | |  cccccccccc    | |==

              |             _    —          |    |                  | |  cccccccccc    | |==

              | _    —                      |    |        |         | |  cccccccccc    | |==

              |                               | o |                  | |  cccccccccc    | |==

              |                               |    |        |         | |  cccccccccc    | |==

              |                             _| o |                   | |____________| |

              |                _      —     |    |         |        |                          | 

     úttest         parkolók           karók  2sávos        virágágyások     biciklitároló  járda

                                                      bicikliút  |   megszakításokkal |vagy pad

    Hubasszameg, remélem nem esik szét :o 
    Kéne valami előnézet…

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Majdnem :P

    A "biciklitároló", a "járda" és a "pad" szó az előző sor végére képzelendő

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Ez a kisfilm jobban belegondolva napirajzért kiált.

  • írta edward | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Az én szememben ennek a videónak a nagyságát nem is a konkrét téma adja (bár az is érdekes) hanem hogy ezek az emberek milyen alacsony fokon űzik a logika művészetét. Az érvelés állatorvosi lova lehetne minden mondatuk, lásd a thread címében idézettet például. Meglep, és elszomorít, hogy vannak, akik tényleg ilyen szinten vitáznak és véleményt nyilvánítanak.

    Amikor közli a csávó, hogy nincs egy kerékpáros se ott, aztán meg cikáznak körülötte. Amikor közlik, hogy nekik nincs bajuk a biciklisekkel, aztán meg azt, hogy fel kéne őket kötni. Amikor egy személyként beszél az arc a Critical Mass-ről, mintha lenne neki egy nagy bringáskirálya. Elképesztő.

    Szeretném, ha itt állna a legjobb két gondolatmenetük leírva, hogy még szebben látsszon, mennyire groteszk.

    A premissza: Hollandiában lehet biciklizni.
    B premissza: Hollandiában lehet füvezni.
    Konklúzió: Ha valahol biciklizni lehet, akkor ott füvezni is.

    Tehát ha Magyarországon a biciklizést megengedik, akkor a füvezést is meg kell. Ezért nem szabad megengedni a biciklizést. I rest my case.

    Ezek után közvetlenül megállapítják, hogy:

    A premissza: Magyarországon lehet biciklizni.
    Konklúzió: Magyarországon vissza kell állítani a halálbüntetést.
    (Konklúzió 2: Magyarországon fel kéne kötni a bicikliseket.)

    Messziről fénylő zsenikkel van itt dolgunk. 

  • írta edward | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    Bazmeg, most veszem észre azt a feliratot, hogy:

    "Elég az autók kiszorításának demagógiájából."

    Ez tök édes. Bizonyára arra gondolnak, hogy elég abból a demagógiából, amivel az autók kiszorítását akarják elérni. Ez így azonban sokkal inkább azt jelenti, hogy elég abból a demagógiából, hogy az autókat kiszorítják. Ez olyan, mint tüntetni a tüntetések ellen.

    Ezek az arcok olyan elképesztő lendülettel parodizálják magukat, hogy komolyan gondolkodom, nem csupán fizetett színészek-e valami rendkívül furcsa performanszon. 

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 15-én este | Link erre a kommentre

    A Maunikasó ehhez képest lófasz, az már biztos :D

  • írta kossuth | 2009. december 16-án hajnalban | Link erre a kommentre

    edward: ezért is lett volna felesleges bármilyen bringás megmozdulást rájukszervezni, megoldják maguknak, hogy ne vegye őket értelmes ember komolyan. Bár a hozzájuk hasonlóakat minden bizonnyal kitűnően tudják fanatizálni.

    krajcsovszkig: én hódmezővásárheli vagyok alapból, na ott aztán rengeteg bringás van, bicikliútból is van mindenféle, osztatlan és osztott gyalog- és kerékpárút, sima kerékpárút, normál (kétoldali) és egyoldali kétirányú kerékpársáv (amelyik zseni ezt kitalálta…). Szerintem másmilyen nincs is. Az autósok odafigyelnek a bringásokra, mert egyrészt megszokták őket, annyian vannak, másrészt meg kb mindenki bringázik.

    Ezzel szemben Budapesten valami ilyesmi a helyzet. Az autósok nagy része nem szokott biciklin ülni. Másrészt nincsenek hozzászokva, hogy bringások is vannak az utakon; az utóbbi pár évben nőtt meg jelentősen a számu(n)k.

    Hogy miért nem jó a járdán bringázni? Azért mert az a gyalogosok helye. Lehet, hogy óvatos vagy, és lassan kerülöd ki az előtted haladó gyalogost, de szerintem mindenkivel volt már olyan, hogy meglátott valamit egy kirakatban és hirtelen irányt változtatott. Vagy egy kisgyerek kirohan egy boltból, fa mögül. Egyszerűen ők a törékenyebbek. Ha néha járdára is tévedek, az max azért van, mert csak úgy tudom megközelíteni a  már csak fél sarokra lévő uticélomat.

    Miért rossz a gyalog- és kerékpárút? Ha osztatlan (nincs sárga csík középen), akkor a gyalogosok mindenhol menni fognak. Így meg már olyan, mint a járda, nem arra való, hogy 20-25-ös tempóval menjek rajta. Ha van sárga csík, akkor valahogy a bringás része vonzóbb a gyalogosok számára (talán a piros viacolor kő teszi, amit fogalmam sincs, miért bringautak burkolására használnak, amikor a járdát mellette meg leaszfaltozzák…). Pesten remek példák a zsúfolt gykp utakra a Bajcsy, vagy az Andrássy Oktokon és Kodály körönd  közti része.

    Kerékpárút. Használata a KRESZ szerint kötelező (most fejből nem vágom, hogy a januári KRESZ módosulással ez hogy változik, valami kivételek lesznek). Úgy gondolhatnánk, hogy elválasztva az autóktól milyen jó, nem ütnek el rajta. Rajta nem is. De a kereszteződésekben balesetveszélyes. Van egy út, párhuzamosan mellette a bringaút. Autó kanyarodik jobbra, nem látja a bringást/nem számít rá, te bízva elsőbbségedben mennél egyenesen, és máris előtted az autó, rosszabb esetben oldalba kap. Teherautóból abszolúte esélytelen észrevenni a bringást, ebből Pesten volt is már több halálos gázolás (Stefánia#Thököly, Kőbányai#Horog, Hungária#Kőbányai).

    Ha kerékpársávban haladsz, akkor az autós lát. Lássuk be, ez sokat számít, tekintve az előző eseteket. Az út szélén van egy méter helyed, tök jól lehet haladni. Része vagy a fogalomnak, jobban látnak, te is jobban látsz. Én ezt szeretem a legjobban. Ha meglátok valamit, egy boltot, ahova bemennél, akkor vagy megállok és felmászok a járdára (figyelve a mögöttem jövőkre), vagy a következő sarkon visszafordulok a járdára és eltolom addig a boltig, vagy szép lassan csorgok, helyzettől függ. A Kiskörúton, az Alkotmány utcában, a Karinthy úton, a Bartók Béla út külső részén is ez van, szerintem fasza, csak sokszor parkolónak használják. :S

    Meg kell találni mindenhova a megfelelő megoldást. Lakott területen kívül külön kerékpárút, városban kisforgalmú utcákban semmi, ahol nem fér el más, ott kerékpáros nyom (bicikli piktogrammok az úton), nagyobb utak mentén és ahol van hely kerékpársáv.

    Remélem nem hagytam ki semmit. :)

  • írta edward | 2009. december 16-án délelőtt | Link erre a kommentre

    Szerintem amúgy a nagykörúti kerékpársáv úgy kéne, mint egy falat kenyér. A Nagykörúton már autóval is és biciklivel is mentem sokszor, és mindkét oldalról kurva stresszes. Biciklisként szétéget a lelkiismeret, hogy elfoglalsz egy egész sávot, de nem húzódsz le, mert nem akarod, hogy három centire melletted és két centire a belső sávban lévő autótól még gyorsan átcsorogjon a fehér Ford Transit. Autósként meg tudod, hogy szegény biciklis nem tud mit csinálni, dehát csak feltart, mögötted meg viszket a dudán a keze a sok urbánfittipaldinak.

    Persze úgyis az lenne, mint az Andrássyn, meg a Karinthyn, hogy minden faszkópé ráparkol. :) 

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 16-án délután | Link erre a kommentre

    kossuth: Biztosan igazad van, ennek ellenére Kecskeméten nagyon jól működnek az osztott járdás bicikliutak, a gyalogosok nem mászkálnak rá és nagyon kevés olyan hely van, ahol nehezen látható az autós számára a közeledő kerékpáros, ilyen helyeken pedig többnyire szoktak figyelni, bár egy kisebb méretű és forgalmú település esetén ez könnyebb is.

     Egyébként én a legjobban azt a fajtát utálom, mikor az egyik irányba megy kerékpárút, a másikba meg nem… Hogy az mire jó??? 

  • írta claid | 2009. december 17-én hajnalban | Link erre a kommentre

    … naja, mint nálunk Debrecenben. Igazából itt kevesebb a bunkó, több a normális, de ha minden nap közlekedsz, találsz egy-egy csemegének való ostoba majmot (biciklis részról is). A legjobb azért akkor is a Bartókon létesített semmiből-semmibe vezetett gykp, amit az útburkolat felújításakor a kertvárosi kerítéssor mellett vezettek el, hátha elütsz egy gyanútlanul kilépő ottlakót, az úttest és gykp. közé pedig egy fás-bokorsoros sávott telepített az alkotó elme, az egyenesen közlekedő kerékpáros, és a balra kanyarodó autós legnagyobb örömére. Az élményt a kerékpárutat felényire beszűkítő buszmegálló-gyalogút-kerékpárút kombók teszik teljessé. Van persze gyönyörű, EU-komform utunk is, piros burkolatával a gyalogosok kedvencei közé tartozik :). De akkor is! Méghogy nem fizetek adót???? Apáááám…. "a kerékpáros nem fizet adót… nem ismer kreszt…" berosálok…. ez a fickó hogy élte túl a gyerekkorát?…

  • írta edward | 2009. december 17-én reggel | Link erre a kommentre

    Amikor legutóbb Kecskeméten jártam (autóval), úgy kanyarodott ki elém egy mellékutcából egy sietős autós a négysávos védett út belső sávjába, hogy a szembejövők belső sávjába belógva tudtam csak kikerülni. Oda pedig nem jó érzés átrántani a kormányt. A külső sávban egy nagy fehér furgon haladt, az valahogy meg tudott állni. Ezt az élményt alapul véve szoktam véleményt alkotni Kecskemét közlekedéséről. :)

    @claid: szerintem nem is az a kérdés, hogy ez a csávó hogy élte túl a gyerekkorát, inkább az, hogy a mellette lévők hogy élték túl a gyerekkorát? És a felnőttkorát? :) 

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 17-én délután | Link erre a kommentre

    claid: Én a debreceni parkolási szokásokról hallottam érdekeseket, nemtom abból mi igaz…

    edward: valahogy Kecskeméten tényleg divat a négysávos utakat "érdekesen" használni, bár én főleg román kamionosoktól szoktam ezt látni (egyikük le is törte a tükrünköt :D)
    Viszont ilyen belső sávba beugrósat még nem láttam, pedig sokat járok azokon az utakon

    Itt a buszosok a kedvenceim, volt egy amelyik beállt mellém a pirosnál és végig ordított, hogy miért nem a bicikliúton megyek (ott nincs bicikliút), egy rászorított a 15 centi magas padkára (aki azt is kitalálta), egy másik pedig a buszmegállóba szorított be, csak az volt a ciki, hogy abban már volt egy busz.
    De Szombathelyen is a legjobban azt utálom, hogy a városból kifelé vezető bicikliút egyszercsak megszűnik, csak befelé jövő van, amiről ordítva tolnak le a szembejövő tornádóbiciklis kocsmából hazafelé tartók, tehát a vasúti aluljárón  az autóúton kell átmenned elvileg, ahol meg a csuklós busz dudálva tol fel a falra szándékosan, pedig elférne sávon belül mellettem. Utána pedig 500 méterenként váltakozik az egyoldali kétsávos bicikliút a kétoldali egysávossal, van ahol nincs is a szakasz végén átjáró és a buszöblökbe meg leviszi biciklisávnak, tehát ha bent van a busz, akkor vagy megvárod, vagy a járdán mész, vagy elbasz a kamion.

     

    Egyébként vidékre tapasztalataim általánosan az jellemző (tisztelet a kivételnek), hogy az autósok mindenhol elsőbbnek érzik magukat, és mivel a gyalogosok és biciklisek ezt megszokták, nincs is belőle gyakran baleset, mert inkább ők vigyáznak magukra és elengedik a sok bunkó autóst.
    Pesten meg én úgy látom, hogy az autósok nagy része normális és figyel, ezért(?) a gyalogosok és biciklisek úgy gondolják, megkapják az elsőbbséget és sokszor ott is, ahol nem kéne mennek mint a vak légy (persze ez csak a hülyébbekre jellemző, de másfél millió ember között akad pár), viszont van pár agresszív bunkó autós, aki ezeket jól elütögeti és még neki áll följebb. Minket egyszer majdnem megvert egy audis baseballütővel, mert át merészeltünk menni előtte a zebrán az aluljáró előtti körforgalomnál…

     

    Szegeden viszont meglepődtem, hogy milyen udvarias mindenki, tisztára, mint Ausztriában 

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 17-én délután | Link erre a kommentre

    * vidékre tapasztalataim szerint általánosan

    *  a gyalogosok és biciklisek úgy gondolják – azért főleg csak a gyalogosok, biciklisek többnyire értelmesebbek és arányaiban kevesebb köztük a műkörmös plázak*rva 

  • írta edward | 2009. december 17-én délután | Link erre a kommentre

    @krajcsovszkig: SZEGEDEN???? Szegeden a sávváltás, mint fogalom, nem létezik, és mindenki vagdos be eléd, mint az őrült. Majdnem olyan rossz, mint Pest. Szegeden egyszer egy kamion a négysávos út belső sávjából a szembejövőkhöz szorított át. Index nélkül.

  • írta edward | 2009. december 17-én délután | Link erre a kommentre

    most olvastam végig a hozzászólásod, a legrosszabbak Szegeden is a külföldi kamionosok. De nélkülük is egész rossz.

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 17-én délután | Link erre a kommentre

    Én főleg gyalog járok ott, és eddig szinte mindig simán átengedtek, nem dudáltak olyankor se, mikor lehet hogy még én is dudálnék :P

    Autóval nem annyira sokszor próbáltam még. 

  • írta claid | 2009. december 18-án reggel | Link erre a kommentre

    krajcsovszkig: nem tudom, mire gondolsz debreceni parkolási szokások alatt, én annyit látok, hogy tíz helyet simán elfoglalnak öten (akkor is, ha festve van), és tojnak a többi parkolni kívánó autóstársukra (ez engem csak akkor zavar, ha véletlenül kocsival vagyok :) ). Errefelé közlekedési anomáliaként főként az irányjelzés teljes hiánya, és ami a rosszabb, a piroson áthajtás (még a harmadik-negyedik autós is) jelenik meg. Ez utóbbira még vasúti átjáróban (!) is láttam nem egyszer példát. Bátorság, butaság, az életösztön teljes hiánya vagy totális beleszarás mindenbe…?

    Gyalogátkelőhelyeken egyébként az utóbbi időben mintha jobban figyelnének az emberek.

     Biciklisként tényleg marhára oda kell figyelni, egy ismerősöm egyszer azt mondta, hogy 360 fokos érzékeléssel kell rendelkeznünk… ha belegondolok, hogy hátha tényleg működik az evolúció, akkor talán a leszármazottaimnak már olyan látása lesz, mint az erdei szalonkának… :)

  • írta claid | 2009. december 18-án reggel | Link erre a kommentre

    ja, egyébként kossuth-hoz hasonlóan én is az út szélén vezetett kerékpársávban hiszek. Volt egyszer egy ilyen – talán brit? – reklám valami "Fat lane/fast lane" , nem rémlik valakinek?

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 18-án délelőtt | Link erre a kommentre

    claid: Én olyat hallottam, hogy egyes emberek kikiáltanak parkolóhelyeket sajátjuknak, és ha valaki – akár egy külföldi – oda merészel állni, akkor akár össze is verik a kocsiját. Nemtom ez igaz-e és mennyire általános, ha igen…

    Több helyet elfoglalás meg mindenhol van, múltkor mentünk anyámmal az osánba, alig volt szabad parkoló és az előttünk haladó kisbuszos csávó 3 helyet elfoglalva vigyorogva beállt KERESZTBE a felfestésre… (Elfért volna rendesen is) 

    A 360°-os élrzékelés meg igaz, szerencsére nekem egész jól működik :P

  • írta kz | 2009. december 18-án délután | Link erre a kommentre

    Lazán kapcsolódik, de ugye mindenki hord sisakot? :)

  • írta krajcsovszkig | 2009. december 18-án este | Link erre a kommentre

    :D

     

    Viszont a jegyetek már nem lehet meg Bugacra meg vissza sajnos, mert megszüntették a kisvasút. :’-( 

  • írta kossuth | 2009. december 20-án délelőtt | Link erre a kommentre
  • írta Malyer | 2009. december 20-án délután | Link erre a kommentre

    agy. na az az ami nincsen ezeknek az embereknek.

  • írta kz | 2009. december 21-én hajnalban | Link erre a kommentre

    @kossuth: nyugi, mindig is hordtam, és amióta Gergő egyszer az orrom előtt állt fejre, főleg …

  • írta claid | 2009. december 21-én reggel | Link erre a kommentre

    kossuth: ja, aki ad magára, hord sisakot is. Pár éve már…  eleinte hülye érzés volt, meg kellett némi idő, míg az agyatlan ismerőseim hülye kérdéseire (hö… há’ minek hordasz sisakot) elfogadhatóan hülye választ sikerült kreálnom :)

  • írta edward | 2009. december 21-én délelőtt | Link erre a kommentre

    nekem a sisakkal kozmetikai problémám volt. Inverz mohikánfrizurát csinál nekem, és ez előnytelen. Persze ettől függetlenül nem bicikliznék nélküle. Mondjuk nem is bicikliztem már mióta.

  • írta Malyer | 2009. december 21-én este | Link erre a kommentre

    Nekem a sisakokkal az az egy bajom van hogy nincs az a méret ami a fejemre menne. amúgy hordanám.

    de mivel bicaj sincs, ezért no problem. no bycicle, no cry.

  • írta Bl/lKTOP | 2010. március 4-én este | Link erre a kommentre

    Húha "globális melegedés" én nem akarok homi lenni. :)
    Inkább bringázom itt lenn, délen, vidékön.

  • írta swacsa | 2011. július 22-én délelőtt | Link erre a kommentre

    Ez olyan mintha a Hírcsárdára készült volna… :)