Szörvajvörből 1-es, leülhetsz!

Nehéz a mai általános iskolások dolga.  Nagyon elkezdtem röhögni, amikor megláttam a 12 éves unokaöcsém irodalom tankönyvét lapozgatva, ezt a felemelő kis üde foltot. Ez a bizonyos mosoly hamar elillant, mert ez az egész igazából kétségbeejtő. A tankönyv szeretné összetalálkoztatni a régi és modern dolgokat, de ezt felettébb érdekes módon teszi. A Robinson Crusoe kapcsán a következőre akadtam…

Szóval ez a kép fogadott, amint népszerű (média)műfajként emlegetik a szörvájvöröset játszást. "Az emberek manapság is szívesen játszanak "robinzonosat", "robinzonádot"." Itt persze bevillan az a kép, amint tömegesen  vetődnek az emberek a kapuban a felső sarok felé. De amint eljutottam az összefoglaló kérdésekhez, zavarba jöttem, mert kb nem tudnék válszolni rájuk. Íme az egyik:  "Léteznek-e hasonló technikával működtetett interaktív műsorok a rádiózásban? Mondj példát!" (és ha nem tud, vajon egyest kap?); vagy "Hogyan tudja fokozni a survivor vagy más valóságshow iránti érdeklődést a rendező, ha csökken a nézettség?" Na ennyi, itt feladtam. Ezek után meg sem kottyant mikor párat lapoztam és szappanoperáról írtak (szintén remek illusztrációval ellátva), majd hab a tortán: egy  pletykamagazin címlap, jól olvasható drámai főcímekkel  "Nyomtatott média, újságíró stílus" kategóriában. "Dorinát eltanácsolták! -túl szélsőséges a zenéje" illetve "KATKA; felkavarta az Anyák napja".

Íme a bizonyíték: 

 

 

 
 Mindezt egy hivatalosan elfogadott, Nemzeti Tankönyvkiadó által kiadott könyvben.

Kisfiam, nézted volna inkább a SzörvAjvört olvasás helyett..ejjnye! 

Dánke sőn és Óbazmeg!

37 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.

  • írta kalapos | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    AZT    A     K*RVA   !!!!!

    Ki kellene belezni azt, aki ezt engedte kiadni…PECSÉT

  • írta ori | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Oktatási reform. végülis újított. máskérdés hogyan. Ez bőven "aztakurva kategória". Ennél több agysejtjét el sem ölhetnék a gyerekeknek:

    hazaér, leül a tv elé, nézi a balázs sót, meg a mónika sót (közben matek házi: megszámolja a mónika só vendégeinek fogainak számát, majd elosztja a nem fizetett tapsolók számával), és amikor anyuka hazaér, és elküldi pistikét tanulni, akkor sokkoló módon ez az információ ömlik a gyermek mitsemsejtő agyacskájába.

    Szóval NA! 

  • írta ines | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Ez döbbenet. Ilyenekkel mossák az agyukat 6 éves koruktól?

    De legalább már tudom hogy miért tűnnek olyan ijesztőnek mostanában a gyerekek. Nektek is feltűnt már? 

  • írta Malyer | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Megígérem, többet nem fogok panaszkodni, a sanyarú tizedik osztály miatt!
    Nekem egyébként beugrott két @rcos kép is, az egyik amikor sok só-nevet összevágtak pöpec szöveggé, ami nem jut eszembe, a másik meg a ‘VALÓSÁGSÓ’ nevű kép.
    Gyászvan nagyon nagy gyász, és ez még csak a kezdet!

    De jóllátom, hogy goyci trédet indított? *vadul tapsol*

  • írta Saji | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    nem csodálkozom, mivel ha rákérdezünk, miért van fizika 4+4 évig? (ált+középsuli)

    elég lenne a gyereknek tudni honnan jön a villany, mit NE csinálj, és mit szabad a zárammal, és nem kéne nekik betéve fejből tudniuk mikor álmukból felébresztik hogy Newton III. törvénye hogyan is van…

    média: ebből lehet legjobban keresni, és legtöbbször van ott üresedés, szal van álláslehetőség (nem mindenkinek höhö), ezáltal nem is árt ha egy 6 éves kisgyerek megtudja, mit kell csinálnia mikor felnő…

    "Dolgozni, dolgozni, dolgozni!"  – épp hogy nem Lenin mondta :D –

    jah, hallottátok milyen kérdések voltak irodalom írásbelin a kérdések most középiskolába felvételizőknek? nem? nah azért nem csodálkozok ezen :P

  • írta sopte | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    nálunk magyarországon a funkcionális analfabetizmust támogatja az oktatási rendszer. mert az emberek 90% (lehet, hogy pár %-kal mellé tipplek, nincsnek nekem adataim…) nem tud kitölteni egy űrlapot, nem érti, hogy, miből, milyen rendszerben számolják a villanyszámla végösszegét, mit jelentenek a számlán azok a jelek, mit mond a a callcenter automatája, melyik gombot kellene a menüből választani, ha műszaki problémái vannak, különben is mi az a műszaki probléma… szóval nem vagyunk jók értelmezésben, problémamegoldásban, fogalmazásban… akkor a véleményalkotásról hogy is beszélhetünk? a felelős döntésről? még a helyesírásról sem, amíg az a fontos, hogy az alany-állítmány-jelző-tárgy négyes hogy néz ki egy ágrajzon. persze, fontos lenne reflektálni a médiumok folyamaira, csak épp nem a csúcsról kellene indítani a reformálást. hm. szar. (bocsánat, mostanában nagyon benne vagyok ebben az oktatás-dologban.)

    különben kik ennek a szerzői? csak hogy véletlenül se adjam a kölykök kezébe, ha iskolába kerülök. egyébként meg ránézésre gáz, hogy lehet így tördelni egy (tan)könyvet? csúf, ez az egyetlen oldal is. 

  • írta goyci | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    A szerző, az tuti valkinek a nagymamájának az öccsének a menyének a feleségének a barátjának a dietetikusának az ikertestvérének a felesége. Nek a szobatársa.

    (most neveket nem tudok, de holnap megnézem neked) 

  • írta kalapos | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Imádom ezeket a "minek kell fizikát tanulni", "miért kellene ismernem a mitózis folyamatát", "mi értelme van a szögfüggvényeknek" mondatokat…

     

    -"funkcionális analfabetizmust támogatja az oktatási rendszer"

    Ez a nagy igazság

  • írta Malyer | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Én szeretem a fizikát…

  • írta Saji | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    már aki…

  • írta ines | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    Én meg Mikszáthot. Dorina meg Katka amúgy kicsodák? Mit írtak? 

  • írta sopte | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    nem is a fizikatanulással van a baj, hanem hogy nincs neki helye, nincs beágyazódva a képességek közé.(nincsenek is ilyen képességek…) meg hogy tudja a newton-törvényeket a gyerek, csak azt nem tudja, minek az neki. arra nem képes, hogy használja, más kontextusba helyezze, alkalmazza, esetlegesen nem szó szerint, hanem akár tudattalanul, hétköznap…

  • írta sopte | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    mér, dorinának meg katkának nincs még könyve? – még lehet. de portfóliójuk biztos akad, storyból és blikkből kivágott, színesen illusztrált ínyencségek, amiket öröm visszaolvasni.

  • írta Wale | 2008. március 2-án este | Link erre a kommentre

    A fizika ugyanolyan fontos, mint a matek, az irodalom vagy a nyelvtan! A mi sulinkban nem 4 éves tantárgy, mivel gazdasági suliba járok, de bevallom annyira nem is bánom. :)

  • írta smuci | 2008. március 3-án hajnalban | Link erre a kommentre

    mijapicsa? ezt azé nehezen fogom fel…

  • írta hmm | 2008. március 3-án hajnalban | Link erre a kommentre

    Goyci! Minden tiszteletem a Tiéd, már érett bennem egy hasonló szál ("thread").

    Én a minap részint a himmelről kiindulva, részint máshonnan, böngésztem a netet és egyszerűen ledöbbentem, mekkorka az istenke állatkertje, és kiket engednek megnyilvánulni mindenki szeme láttára. Istenem, az áldott cenzúra. (azért ez csak vicc volt.)

    Pl. kinek az épülésére szolgál látni, hogy egy psztichopata tekintetű ember egy turmixgéppel PORRÁ turmixol egy vadiúj iPhone-t????
    Más: van a neten egy "művész" (húsz idézőjel), akinek művészneve "Pricasso", és nem mellesleg a faszával fest vászonra, akrilfestékkel. A képei alapján….hát…egyik-másik nyomorék, szájjal-lábbal festőben hatványozottan több tehetség van.

    Linkeket nem is írok, mindenki megtalálja őket itt: http://www.google.hu/search?hl=hu&q=pricasso&meta=

     vagy itt: http://www.himmel.hu

    De ez még csak az internet. Az egyéb médiumok is tele vannak gyerekbutító dolgokkal. Talán nem is részletezem, lehet hogy egy új threadet érnek.

     Mégegyszer KÖSZÖNÖM Goyci!!!

  • írta hmm | 2008. március 3-án hajnalban | Link erre a kommentre

    csak lettek linkek. nasebajságos

     Goyci, ha benne lennél, indíthatnánk egy threadet, ami az ilyen dolgok gyűjtőhelye lehetne, persze csak ha érdekel. (If so->priv)

  • írta anna | 2008. március 3-án délelőtt | Link erre a kommentre

    total blendert nem bantani. :P

  • írta McKey | 2008. március 3-án délután | Link erre a kommentre

    "Hogyan tudja fokozni a survivor vagy más valóságshow iránti érdeklődést a rendező, ha csökken a nézettség?"

    A válasz pont ennek a korosztálynak való… Vagy csak én vagyok prűd?! Amúgy az 
    egész komplett a megsemmisítőbe. Mi lesz, még?! Tényleg szeretnék én gyereket?! Addigra már nem is lesz talán tankönyv, csak bulvárlapok, nesze kölykök tanuljatok!

  • írta Malyer | 2008. március 3-án délután | Link erre a kommentre

    Utánna kérdeztem a suliban a fenti kérdésnek, ("Hogyan tudja fokozni a survivor vagy más valóságshow iránti érdeklődést a rendező, ha csökken a nézettség?")
    És 20+1 megkérdezett FIÚ közül ezek a válaszok érkeztek:

    Pina 11x; Mellek 5x; Extrémebb helyzetek elé állítani a versenyzőket 1x; Sörvirslievőverseny 1x; Ki kell baszni a műsorból, illetve ennek kombinációi 2x
    A bónusz pedig az infotanár volt, a válasz: Üljél le, és kussoljál mert tz lessz következő órán…

  • írta edward | 2008. március 3-án délután | Link erre a kommentre

    Én érzem a nemes szándékot az egész mögött. "Alkalmazkodjon iskoláink tananyaga rohanó világunk európai értelemben vett kihívásaihoz." Ennek ellenére valahol borzalmasan kisiklott az egész.

    Tényleg az a legszomorúbb, hogy az emberek jó része egész egyszerűen szellemileg életképtelen. És itt még csak nem is látom a fényt az alagút végén. 

    samadhi: nem értelek. miért kellene a neten lévő dolgoknak bárki épülésére szolgálni? Egyáltalán ki dönti el, hogy valami valaki épülésére szolgál-e? Nekem tökre az épülésemre szolgált pl. a bonsai kitten. 

  • írta ori | 2008. március 3-án délután | Link erre a kommentre

    Azt mindenki magának dönti el, hogy a neten mit néz meg, mi tetszik neki. Ellenben a tankönyv az nem szórakoztatást, hanem szellemi építést kéne hogy szolgáljon. Na ez most hülyén hangzott, de szerintem így van. Ez a tankönyv pedig nem nagyon épít semmit a gyerekekben.

  • írta NqM | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    Edward rátapintott a lényegre (kis komisz!), ki dönti el, hogy valami valaki épülésére szolgál-e? Ez az amiben nem szabad a jaját fejünk után menni, mert az biztos Fehlentscheidung! Ilyenkor kell a bölcs robotpanda útmutatását követni…

  • írta Saji | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    Láttátok a videót?!!?!?!?! A pöcsével festett a csávesz! Még hozzá szépen! megyek reggel írószerboltba :D

  • írta NqM | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    Azta***! De gusztustalan! Kb. a harmadáig bírtam nézni azt a hibbantat. <káromkodás> Ez a Saji-san lány név???

  • írta Saji | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    nem, nem lány név a Saji-san

    erede: Férfi Japán név 

  • írta Saji | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    am a faszos videóval kapcsolatba, az ugrik be mikor 1 nagyon de nagyon értelmes, régen elfeledett (szerencsére) "ismerősöm" aki alkoholista és csöves, megkérdeztük haverjaimmal, miért gusztustalan valakinek, (vagy szépen mondva: irritáló) ha valaki kilógatja lógatja? (mert persze volt már rá alkalom nála, hogy elfelejtette felhúzni…)

    erre a válasz

    kis ujját felemelve büszkén mondja: ez is én

    lefelé mutatva "rá": az is én

    8-| 

  • írta edward | 2008. március 3-án este | Link erre a kommentre

    Saji, azzal tisztában vagy-e, hogy saját magadra névutótaggal együtt hivatkozni tahóság a japán nyelvben? Kábé mintha én Edward Uraságnak hívnám magam rendszeresen.

    FYI. :) 

  • írta Saji | 2008. március 4-én délután | Link erre a kommentre

    voltál már japánban edward?

    am meg kiveszem akkor a nevemből, mert van benne valami  (de attól még hívhattok Saji-san-nak! :D)

  • írta sopte | 2008. március 4-én délután | Link erre a kommentre

    és Saji, te beszélsz folyékonyan japánul?

  • írta ori | 2008. március 4-én délután | Link erre a kommentre

    NqM: Már miért ne mennél a saját fejed után? Valaki mondja meg neked mit tegyél? Példának okáért a robotpanda? Azt te döntöd el mit nézel, meg mit nem, mit tartasz építő jellegűnek, mit nem.

    Saji: És te voltál már japánban? Mondjuk abból, ahogyan feltetted a kérdést, abból valószínűsíthető, hogy igen. Csak mert attól hogy valaki tud valamit az adott országról (edward), miért kéne hogy járjon is ott? Vagy nem értem minek tetted föl a: "voltál már japánban?" kérdést.

  • írta Alucard | 2008. március 4-én délután | Link erre a kommentre

    Esetleg Saji Sama?

  • írta robby | 2008. március 4-én este | Link erre a kommentre

    héka, ez már a skizós thread témája mán!

    amugy osztom edward témával kapcsolatos véleményét.

  • írta edward | 2008. március 4-én este | Link erre a kommentre

    Saji: nem, még nem.

  • írta anna | 2008. március 4-én este | Link erre a kommentre

    ahhhahhhhhhhh. :D

  • írta Saji | 2008. március 4-én este | Link erre a kommentre

    thepesch: nem, még nem voltam, DE fogok kimenni oda a kárpát-medencéből

    edward: suliban tanulod a nyelvet? vagy hobbi? esetleg hentai-ból szeded? :D

    Alucard: ne istenítsetek…     unom már látni is XD

  • írta NqM | 2008. március 8-án délután | Link erre a kommentre

    Thepesch! Megteheted azt, hogy úgy gondolod, hogy mondjuk a pokemon tökjó rajzfim, de afölött nincs hatalmad, hogy eldöntsd: nyomorék hülye leszel tőle, vagy nem. Röviden: nem te döntöd el, hogy mi épít, és mi nem.