Bizonyára mindenki hallotta: szmogriadó van Budapesten, villognak a vörös lámpák, üvölt a légvédelmi sziréna, code red. A mai napon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek.
A Pandák A Kellemes, Kooperatív, Környezetbarát Közlekedésért Közalapítvány (PAKKKK) valszeg reprezentatív mintán végzett felmérése szerint a Mester utcán 10:58 és 11:13 között közlekedő 134 személy-, illetve tehergépjármű közül
70 (52,2%) páros, illetve
62 (46,2%) páratlan rendszámú, és
2 (1,49%) egyáltalán nem rendelkezik rendszámmal. Ebből egy darab Merci.
(Nem hagytam ki, és nem számoltam kétszer senkit; a külföldi, illetve RB vagy RR rendszámú autókat, pontosan 2+3 darabot kihagytam a felmérésből.)
Személyes konklúzió: a páratlan rendszámú autósok 88,7 százaléka egyrészt kapja be, másrészt legalábbis jön egy sörrel a maradék 11,3 százaléknak (közük Csigusznak). ők így fejenként 7 egész nyolcvannégy század sört fognak kapni – konstruktív megoldási javaslat.
Az első, aki bekommenteli a Magyarország-nótát, vagy valamely parafrázisát, nyer egy lapockapöckölés-utalványt.
33 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.
-Bocs ! :D
ROBOTPANDA az elözö nem muködik :(
De itt egy jobb, ja és bocs ! :)
Egyébként nemtudom hogy gondolták ezt a kedves urak ot fönnt, mert ugye ha nincs a büntetésükre szabály, vagy a rendeletet áthágókra nem lehet bírságot kiszabni akkor kiafaszom fogja betartani, sőt mit betartani, akár csak figyelembe venni is ezt?
Nem németország ez vagy svájc hogy ‘majdjófejekleszünkbetartjuk’ emberek éljenek itt nem?
Ez ott lett elbaszva amikor kitalálták. Pedig fontos lenne korlátozni a szennyezést…
Az én személyes véleményem az, hogy aki jóarc, és nem a terhes feleségét viszi a kórházba, az akkor is betartja, ha nem kap érte húsz nyilvános botütést.
Persze aki kitalálta, az is elcseszte, deakkoris.
Csak annyit, hogy szüleimnek pl. 2 autójuk van, amiből egyel mennek be. A páratlan rendszámú nagyobb, régebbi, többet fogyaszt, ergó többet szennyez. Namármost ha egyszer nem büntetik, akkor rosszarc-e azért valaki, hogy a kevésbbé szennyező autóját használja rendszámtól függetlenül?
egy iet énis írtam bár ez sokkal bővem :D
Nemjött meg a mentőautó a szívműtétre mert az összes páros foglalva volt 12-én :ASD
1. A szmogriadó értelmében – néhány kivétellel – páros napokon a páros számra végződő, páratlan napokon a páratlan számra végződő autók közlekedhetnek csak. (index.hu)
2. indította edward (ma délelőtt 11 órakor) -> január 12., páros nap
3. ???
Féligtelevan szemszögből, a statisztika azt igazolja, hogy Budapest felettébb környezettudatos város, mivel kizárólag azok járnak autóval akiknek muszáj, amit az támaszt alá h a szmog riadó nem változtatott az arányon miközben köztudottan betartanák az emberek akiknek nem lenne létszükség.
Egyébként annyi a véleményem h nem jópofiskodás kell ide hanem piacgazdaság.
Sok külvárosi _olcsó_ parkolóhely + 4es metró + kibaszott drága és betartottan tilos belvárosi parkolás = csökkenő belvárosi autósforgalom.
Minden más = lófasz palacsintával, már ami a megoldás felé elmozdulást illeti.
A 4-es metró szarra se jó, Kelenföld már kvázi belváros. Ha kivinnék Budaörsre, akkor még lehetne használni elővárosi közlekedésre, de leendő formájában nem.
Dugódíj, olcsó P+R metró/gyorsvillamos kapcsolattal a belváros felé. Érje meg az embereknek letenni az autót,jófejségből nem fogják.
balazs: az első mondatban felcseréltem valóban, kösszogyszóltál!
Én arra szavazok, hogy hozzák ide a Transport for Londont. És a bemondóhangok is feltétlenül jöjjenek. Különösen a metrós hölgy.
komolyabbra fordítva a szót: én mindig arra gondolok ilyenkor, hogy ha a gonosz gázok kibocsátásában az autók járnak élen, akkor miért nem tesznek rá egy (nagyobb) ‘környezetvédelmi adót’ a benzin / diesel árára? Ez nem tiltana, csak elvenné az emberek kedvét. A befolyó pénzből pedig ki lehetne dekorálni Nagymarost egy vízierőművel (más esélye kies hazánknak a megújuló energiák hasznosítására egyenlő a nagy büdös nagyonkevéssel, szigetelni csillió panelházat és építeni egy új blokkot Pakson. There you go, tiszta energia.
Reggel még félálomban valami olyat hallottam hogy Szegeden a szmogriadó örömére ingyér van a tömegközlekedés. Lehet hogy nem hülye ötlet… (de lehet hogy csak álmodtam vagy rosszul hallottam, koránvoltmég :D)
Szegeden nem rendeltek el szmogriadót, de péntekig ingyen van a tömegközlekedés.
az en otletem: pest alatt koncentrius korokben autopalyat kell epiteni!!!
Szerintem meg érjék el, hogy ha valaki egyáltalán nem akar pestre menni/azon átmenni (mert úgy véli, hogy büdös, gusztustalan, folyton ki akarják fosztani, meg akarják büntetni) akkor tényleg egyáltalán ne kelljen.
Ja, és jó újra itt :)
Az egész dolog borzasztó okosan lett kitalálva, így azok akik nem tartják be, borzasztó okosan indokolják meg eme cselekedetüket: Nem tudtuk, hogy mától szogriadó van.
Azt se tudta senki, hogy az idén is lesz tél és olyankor hideg van.
És azt se tudta senki, hogy ha ónoseső esik, csúsznak az utak.
Kell ehez még hozzáfűzni valamit?
Magyarországon van sajnos egy olyan tendencia, hogy az emberek azt hiszik, hogy feljebb állnak a társadalmi létrán ha nem tömegközlekedéssel utaznak… Ezért sem adnak soha elsőbbséget a gyalogosoknak az átjáróknál. Míg nyugaton inkább az a divat, hogy mimnél többet hagyjuk otthon a kocsit, itt is az egyetem rektora nyáron persze csak biciklivel jön az iskolába. Magyarországon sem ártana egy ilyen divatot el hungarikumosítani teljesen lehetséges lenne ez és a tömegközlekedés is sokkal jobb Budapesten mint pl. Londonban!
persze Orgay hogyne, nyugaton a zemberek igy meg ugy. ezzel mindig konnyen fel lehet sodorni bennem a vizet mert ez egy kurva nagy baromság. Nehogy már általános következtetést vonjunk le abból h gipsz jakab rektornak éppen az a heppje h biciklivel jár. Péceli meg tömegközlekedik faszom. Kurvára nem igaz, hogy itthon bunkóbbak/figyelmetlenebbek/beképzeltebbek az autósok mint Angliában, Franciaországban vagy mondjuk a Zusában.
Abban az 1ben igazad van, h Budapesten nagyon jó a tömegközlekedés. A parkolási lehetőségek meg az utak meg nagyon szarok. De a magyar emberek nem bunkóbbak vagy hülyébbek még ettől.
Már en kerek elnezest.
Tegye fel a kezét aki megsértödött..
Èrtem felháborodásodat egyébként, én is szeretem Magyarországot, Budapest az egyik kedvenc városom, de nekem ez a véleményem! Mond mikor álltak meg neked elöre az autok egy átjáronál ahol nem volt lámpa? Ès mond milyen a levegö Budapesten? Milyen gyakran van dugo? Öszinten mondom, hogy nagyon agressziv a Budapesti közlekedés ez az én meglátásom hozzáteszem mind ez nem azért van mert ilyenek a Magyar emberek hanem azért mert mondjuk ki nyiltan a Budapesti közlekedés elvan böszmélkedve, az utak elvannak böszmélkedve a parkolás elvan böszmélkedve állandoan böszme dugok vannak stb!
kuyacica: nincs az a pénz, amiért Budapesten bekötött szemmel átmennék bármely zebrán. De az a szar, hogy néha nem bekötött szemmel se könnyű átjutni. Mondjuk én ilyen szempontból nem szoktam szarozni, ha féktávon kívül van az autó, akkor általában lemegyek elé, de azért próbálok szemkontaktust keresni, hogy tudjam, észrevett.
Engem szemkontakttal is majdnem elb*sztak..és nem a sofőrön múlt a majdnem, pedig én voltam a zebrán időben. Egyébként azt tapasztaltam, hogy a sorban a leges-legutolsó autós áll csak meg, ha megáll…mert akkor már úgyis mindegy.
kutyacica: zebrán ugye most már akkor is át kéne engedni a gyalogost, ha nem lépett le, de egyértelmű hogy át szeretne menni. Palival volt, hogy percekig álltunk az úttesten (!), kihívóan szemezve az összes autóssal, de nem engednek át, csak ha eléjük ugrasz. Két tábla van kitéve a zebráról, de mégis mindenki hetvennel megy.
Többször előfordult, hogy miután a külső sávban elengedett az autós, hetvennel elhúzott mellette a belső sávban egy másik, és bizony gyorsan kellett döntenem.
Szerintem Pesten gyalogolni permanens életveszély. A biciklis közlekedés komoly fenyegetés a testi épségre nézve. Autóval annyira nem rossz (kivéve Rémusz ősöreg, minimális méretű Peugeot-jával, mert azzal ugyan be nem engednek másik sávba soha).
Egyébként abban igazatok van, hogy jó a tömegközlekedés, egyet kivéve: undorítóan, elképesztően mocskos majd’ az összes busz és villamos. És sajna ez elrontja az élményt, még ha máshogy korrekt is lenne. (No meg egy kis extra ügyfélközpontúság azért ráférne a BKV-ra, de egyébként szerintem ők alapvetően jól végzik a dolgukat.)
Ahogy a mondás is tartja: Budapesten kétféle gyalogos létezik. A kaszkadőr és a kamikáze.
És ez így is van!
A BKV-s utazásról meg annyit, hogy én valószínüleg már életem végéig a tömeggel fogok közlekedni, de nem azért, mert annyira elégedett vagyok, hanem a két rossz közül kell választanom. Én ezt választottam. A büdös, megfagyós, elázós, gagyarohasztós, szardíniás megoldás.
Ez különösen akkor volt jó, amikor a 40 fokos melegben mellém kellett letelepedni egy szipusnak…nem elég, hogy megsülök, még a higítótól is elkábultam…persze ilyenkor nincs egy darab ellenőr se, csak azon az egy napon, amikor nincs meg a bérleted. Tipikus, legalábbis velem ez szokott lenni.
nem fogok vitatkozni, de szerintem ez akkor is urban legend. nekem nem allnak meg se jobban se kevesbe az autosok mint Budapesten. engem nem basztak el egyszer se.
azt viszont megfigyeltem h sok a lampas zebra es tobbsegben gyorsan valtanak es eleg ideig maradnak zoldek. valamint h a város jelentős részében nyugodtan járhatsz gyalog, este is, anélkül h megkéselnének.
de nekem mind1, aki szeretné azt hinni hogy pesten veszélyebb gyalog járni mint "nyugaton"annak egészségére.
Megoldás:
Annyit tehetek, hogy nyitott szemmel mentek át az úttesten, inkább vártok 5percet mint 5évet az intenzíven kómába, és figyeltek. Ennyi. Túlélhető, kibírható, szar, de ez van.
Kötelező hallgatnivaló: Belga BKV-s számok
(61E vel jártam haza 7évig… most 169E van…tönkretettek egy kultuszt)
Szerintem se gázabb gyalog közlekedni itt mint máshol, pedig én a hatsávos Rákóczin szoktam átlibbenni csúcsforgalomban. Van, aki ettől már szívrohamot kapott, pedig csak ésszel kell élni, és megvárni azt a hullámot, amikor nem jönnek autók. Elütni engem se ütöttek még el egyszer se, lekopogom, de rendőrök már kétszer is megállítottak, és felhívták rá a figyelmemet, hogy kicsit több veszélyérzettel kéne átkelnem az úttesten … Lehet ezért nem érzem gáznak a dolgot? :)
Biciklivel már kicsit neccesebb, de itt is igaz, hogy ha okosan megtervezi az ember az útvonalát, hogy kikerülje a veszélyesebb helyeket, és nem a Hungária belső sávjában rakja neki reggel 8-kor, akkor túl lehet élni.
Szerintem a Hungária belső sávjában tök jól lehet rakni reggel 8-kor, akkora dugó van. :)
Zebra témában: Közveszély az iskola előtt (index)
Amikor Pesten éltem, tömeggel közlekedtem, meg a lábammal. Még élek. Ha szétnézel, és nem röppen ki a szádon egy "ku.. anyád" a sötétített üveges merci miatt (a Kertész utcánál), akkor túl lehet élni. Szerintem.
A londoni tömegközelekedés meg szerintem nem szar. A metro pl tök jó, és jól ki van táblázva. A busz viszont nem mindig nyerő. Amit én tapasztalok különbség csak annyi, hogy itt inkább megállnak az autók, ha látják, a járda szélén állsz és át szeretnél jutni a másik oldalra (nemzetiségtől függetlenül). Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy itt balos közlekedés van. Segítenek, az útra felfestik, merre nézz (jó, angolul, de…)
kutyacica: én a saját tapasztalatom alapján beszélek, és Londonban kifejezetten jó érzés volt gyalog + tömeggel közlekedni, pedig sokkal-sokkal több ember volt. Itthon nekem tényleg folyamatos idegeskedést okoz ugyanez.
Ugyanakkor megfigyeltem, hogy ezt nagyrészt CSAK az okozza, hogy a zebrán lassítás nélkül húz el mindenki, vagy erősen ki kell lépnem a komfortzónámból, hogy átengedjenek; illetve az, hogy a buszok-metrók-villamosok koszosak és büdösek. Ha egy egészen kicsit lassítanának zebránál az autósok, valamint a BKV kitakarítana rendszeresen mindent, akkor az én lelkem sokkal boldogabb lenne. :)
szóval szerintem itt nem urban legendes misztifikálás folyik, legábbis részemről nem.
és szia Réku :)
az én kedvenc sztorim zebrás viszonylatban pl. közép-kelet-európai, félreértés ne essék.
Krakkót megjártam néhányszor, és ott minimálisan vannak csak lámpák a zebránál, mégis elengednek az autósok. a legszebb az volt, amikor bénáztunk a wawel aljában öten, hogy átmegyünk-e vagy nem megyünk át, messze volt még a döntés, messze voltunk az úttesttől, de megállt az autó a zebra előtt – nem ugrott ki belőle senki, hogy megkérdezze, kell-e verni valakit -, és akkor úgy éreztük fernek, hogy akkor már átmegyünk. (ezzel csak azt mondom, hogy nem kell, hogy nyugat legyen a máshol, ez csupán tapasztalati tény.)
másik pedig: van néhány elbaszottul beállított lámpa azért Budapesten, pl naponta közlekedem keresztül a soroksárin a nemzetinél, és katasztrófa, hogy három lámpa van a villamos meg a lechner ödön miatt, de a soroksári hat sávja melletti zöld a legkevesebb ideig. és ha nem vagy ott az egyik oldalon, mikor zöldre vált, nem fogsz átjutni, vagy kamikáze. és mivel a müpa felől is vársz, és minden lámpa egyszerre vált, csak a villamossín egyik oldaláig jutsz, aztán állhatsz újabb két percet a soroksári melletti autószélben. élmény. (nem a két perc sok, van, hogy rosszul jön ki a lépés, de pl. a 70 éves szomszéd néni szerintem meg se próbálja 30 mp. alatt teljesíteni a távot.)
ezenkívül én kz-val ellentétben a rákóczi úttól hidegrázást kapok. ő se azért libeg ott át csak úgy, mert az autósok előzékenyek – megjegyzem ott nem is lenne elvárható, mivel nem a zebrán közlekedik… az astoriához közelebbi részén a rákóczinak is elbaszottak a lámpák. volt is erről egy riport valamikor a rádióban, lemérték az időket, és tényleg abszurd. éljen az autózók nyugodt ritmusa!
ja, és a brnoi zebrák-lámpák-tömegközlekedés is megérne egy misét, bár az valamivel összetettebben fest.
(csak hogy ne mindig a nyugat.)
A Rákóczi a lejobb, ha a piros 7es végében állsz :D jobb mint egy hullámvasút.
Szia Eddy! és szerintem is, ha rendesen takarítanák a buszokat, villamosokat, trolit stb., elviselhetőbb lenne.