Az ünnepek az otthon lét, és ezáltal a mérhetetlen mennyiségű TV-zés időszaka, (gondolom nem csak nálam). Így találkoztam egy OTP reklámmal, ami nem kicsit pofátlan lenyúlása a Sony Bravia hírdetésnek:
Mivel az OTP spot még nincs fent szecsőn, ezért a kiötlésének a hiteles történetét szeretném feltárni elöttetek:
Tehát pengeeszű reklámszakemberek gyűlésén ott volt "fasza nyakkendőm van, mert én tartom az iramot a divattal" Jani, "borostás vagyok, mert szarok az anyagias világra és rátok is" Tibi és "kitűröm a galléromat a pulóverem alól, hogy lássátok milyen művelt vagyok" Sanyi. Még mielőtt a titkárnő betipegett volna méltán megcsodált miniszoknyájában a kávéval Jani már el is kezdte a gyűlést:
– Na srácok van itt egy új OTP felkérés, erre kérnék ötleteket. Asszociáljunk egy kicsit bankra, biztosítóra. A kamatlábas dolgokat hanyagoljuk.
– Nyugalom, biztonság, hogy a pénzemmel nem kell törődnöm. Valami könnyű felemelő érzés. – mondta Sanyi miközben feltolta a szemüvegét az orrán ezzel is bizonyságát adva intellektusának.
– Akkor liftzene… várjál múltkor láttam egy frankó reklámot valami Sony TV, nagyon ütött. Úgy szét voltam csúszva, hogy… – szólalt meg Tibi miközben fokozatosan csúszott le a székről, amikor Jani félbeszakította.
– Az a Sony Bravia reklám lesz. Jó alap lesz csak ki kell találnunk, hogy faragjuk a mi célunkra. Be is kéretem, Julika!
Miután megnézték a filmet, és kellőképpen kielemezték Julika tipegésének szépségét, újból Jani vette magához a szót:
– A zenét mindenképp meg kell változtatnunk.
– Legyen az Over the rainbow, ismerek is egy tök jó feldolgozást. Egy dagadt hawaii hapsi… – vetette fel Tibi.
– OK, már csak a gumilabdákkal kéne valamit kezdeni, valami gumi? – szólt közbe Jani.
– Dobáljunk kotont! – harsant fel Tibi.
– Ne húzzuk az időt a gyökér vicceiddel, szerintem legyen lufi. Könnyű, légies. – vetette fel Sanyi.
– Akkor ezzel meg is vagyunk. A nap maradék részét ki is vehetjük. Ki jön a sarki bárba inni egyet? – hangzott el Jani első értelmes mondata a találkozón.
– Tökre lecsúszott az a hely, menjünk inkább a Vár büfébe. – javasolta Tibi.
Hát így zajlott a magyar reklámipar egy napja. Bár abban nem egészen vagyok biztos, hogy Julika aznap a miniszoknyájával, vagy az eszméletlenül szűk blúzával hívta fel magára a figyelmet.
33 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.
Imádtam(om) ezt a Sony reklámot. A békás rész a legjobb!
Ez valami olyan érzés lehet, mint amikor Luc Besson lenyúlta a ponyvaregény főcímdalát. (Tarantino helyében én szénlapáttal mentem volna neki Lüknek, de nemtette.)
Nos a BRAVIA-s reklám kiötlői helyében ezt tenném, de mivel nagy valószínűség miatt nem ismerik az OTP-t ez nemlessz meg.
Biztos megvették a jogot. MUHAHAHAHAAA
Az OTP-s reklámmal nem csak az a baj szerintem, hogy nyúlás, hanem hogy:
– nem reklámoz semmi konkrétat. ez a reklámszakma szerint még megbocsátható lenne, ha átadna a márka iránti valamiféle életérzést, de
– nem ad át semmit a csodálatos "bizalom" buzzword hangulatából. viszont ettől még kelthetne fel legalább némi fásult figyelmet, de
– még csak nem is vicces.
Mégis mi az, amire ebből emlékezni fog bárki is? Szerintem semmi. Hirtelen egyetlenegy reklám jut eszembe, ami szerintem még ennél is nagyobb pénzkidobás volt, de az már egész más kategória.
OTPééknél arculatváltás volt, nem volt semmi célja, csak az, hogy a csapból is ők. és működik, hisz már nem a régi zöldnégyzetet keresed, hanem a zöld cooltv logót (igen, még az is nyúlás) ha bankautomatára vadászol. ennyi.
Annak idején a szánin(?) volt asszem egy olyan post, ahol ki kellett találni, mit ábrázol az új logó. Hát voltak elég durva megfejtések. :)
nekem még nincs meg ez az ótépés reklám, viszont ha már itt tartunk, mi volt a zenéje ennek a sony bravianak? néha hallom rádióban, és meg vagyok érte őrülve, de fogalmam sincs. mondjátok már meg!
Igen, arculat váltás volt, de az már fél éve, tán. Különben nem láttam az új reklámot, de ez a bepillantás a marketingipar kulisszái mögé eléggé magasra tette a lécet, szóval, ha legközelebb véletlen TV közelbe kerülök.. :]
Ez a bizalom dolog, meg.. most komolyan, ki teszi be a pénzét úgy egy bankba, hogy nem bízik bennük? :0 És ugye tudjátok, hogy a jó bornak nem kell cégér :|
A sopte által keresett szám szerintem a Israel Kamakawiwo’ole “Somewhere Over The Rainbow & What a wonderful World”.
Ezt meg a pandák örömére: http://www.flickr.com/photos/sepiatone/sets/720725/
Sopte: José Gonzales-Heartbeats
Jaj, nem akartam ilyen bunkón "felülírni" Nemvagyokpandát, csak nem olvastam rendesen végig. Az Over the rainbow-s meg szintén otp promo volt, lufikkal, ha jól emlékszem. Vagy coca-cola reklám, hogy úgy élj ahogy mittoménmi.. de a sokkislabdás az a hearbeats, mert én is megőrültem érte. Ha kell Sopte, átküldöm, vagy bűnözz, ahogy mi sokan tesszük. :)
Na ja, a szakállas vicc:
Egyébként én nem igazán nézek ilyenkor sem tv-t, uh nem tudom milyen reklámról van szó. Jutúb miért szecső?
Én nézek, de a reklámoknál kapcsolgatok ezerrel. Kivéve amikor a jégbika heréit lenyisszantja a csaj. Mindenféle feminizmus nélkül. Ezt a nagyonrégi poént meg most látom először :) A logót meg nem annyira értem, mi az a két pötty meg így hogy. Engem inkább a Denk mit-re emlékeztet, meg környezetvédős cuccokra..
Jajj hát a George Clooney reklámokért odavagyok. (A színészért magáért is)
A Jonny Walker reklám tetszett még az ünnepek előtti, amikor végigsétálunk a történelmen, az egy kifejezetten ötletes reklám volt.
köszi goyci :)
Egyébként bennem felmerült, hogy télleg ledobtak cirka tíz-ezer labdát?
(mondjátok hogy IGEN légysziii:-D)
IGEEN
nem 10.000 db gumilabda btw, hanem konkretan 250.000db :)
Hehh télleg Cooltv lenyúlás az embléma:-D
De ezeknek a "kopincsolásoknak" mi értelme?
Az az "értelme", hogy olcsó.
goyci! Igazad van, összekevertem a két zenét, köszönöm a javítást!
akkor itt ugye a labdák mennyisége a mérvadó..ugyi? márha ledobnak 5 db színes gumilabdát az nem lett volna olyan mókás, mer azok össze vissza szanaszét elpattognak meg ilyenek. arra lennék kíváncsi ledobtak volna mondjuk 1.000.000 db kis gumilabdát, de csak feketét és fehéret..vagy a színeken van a hangsúly? engem érdekelne mit hoz ki az emberekből egy millió fekete fehér pattogó gumilabda..világvége, sáskajárás, hangyák támadása, kibaszott sok mák..stb. ma megveszem az első fekete-fehér labdacspárt. akinek van felesleges dobjon meg vele please!
Jah,
ledobták a lasztikat aztán fizettek értük vmi darab-árat, hogy visszavigyék a helyiek, mert tele volt vele a város, és környezet-szennyezésnek minősült :D
asszem tán 5 dollár volt per db.. :)
Naneee nemlehettek ilyen szívtelen gazemberek. De nekem mindig is azvolz az álmom, (legalábbis6és8éves kor között) hogy legyen száz gumilabdám.. Ehhez képest a250.000 egy durvább orgazmusként hatott volna rám. Huhhh:D
És igan robby a színeken és a sok labdán volt a hangsúly.
én lenyúltam volna:-D
Hagyjad már ilyet kihagyni?Mentem volna vödrökkel, egy csomót megtartottam volna, de a javát meg pénz ellenélben beadtam volna. Tiszta haszon: Lenne egy csomó király gumilaszta, ami mellé pénzt is adnak:-D
Malyer: van akinek megvolt az ilyen orome: http://www.flickr.com/photos/sepiatone/32301367/in/set-720725/ :)
Áh ez a sok színes labda. Mint vmi LSD party :D
Francba vanna ilyen mások gyerekek… de sebaj, legaláb neki megvan az öröme.
goycigoyci, köszönöm!!! letöltöttem, áttöltöttem lejátszóeszközre, hallgatom, hallgatom. és ma szólt a rádióban is :)
okey, akkor már csak aztat nem értem én, hogy egy v meredekségű utca tetejéről x sebességgel y számú labdát eldobunk, akkor egy átlagos m (1km) utcahosszal számolva, az utca közepén mekkora károkat okoz a gumilabdák tömkelege..autó, ablak, béka, öreg néni. (azért ezek naon be tudnak ám gyorsulni vazze, oszt jönnek szembe beszarás lehet). UFF ui.: miért nem mindenki a lényegre figyel -a gumilabdák veszélyesek, inkább maradj otthon és tv-z!?
Ismerem az érzést sopte és örülök :) (szemét módon kokszossá tudok hallgatni számokat, ha rájuk kattanok)
A reklámokra visszatérve az év egyik legrosszabb rekláma /reklám sorozata/ a K&H banknak volt… Mi köze az ugrabugráló "nyilas kalapos" csajnak a befektetéseimhez??
Ez a reklám valahogy így készülhetett:
Nyár közepén a főnökség és az egész k&h-s pereputty elment nyaralni. Harcsabajszos, kopaszodó és a sörhastól földet nem látó Jenő /alias főnök/ az irodaházból kifele menet visszaszólt a kissé nagydarab, hajlott hátú szakállas takarítónőnek, Jucikának:
-"Ha kitakarítottad a slozit, nincs kedved plussz egy ezresért reklámfilmet készíteni?"
És puff, megszületett az ötlet és végül a reklám is… :D
Ezek viszont jó, aranyos reklámok(bár sok értelmük nincs). Persze az a baj, hogy napi sokszor (ha én is láttam mindig amikor tv-ztem, akkor ebben biztos vok)
Lelkes Emese