két kerék

Sziasztok Pandak!

Tegnapi nap keretein belul kerekparozas toltotte ki a napom nagy reszet. Elgondolkodtato volt az ahogyan kozlekedni lehet a varosban. Tegnap idot szakitottam egy olyan tesztre, hogy ugyan azt az utvonalat megtettem egyszer kerekparuton es egyszer autouton. nem jardazok, mert orszaguti kerekparral a padkazas elegge gyilkos dolog. Bar az az igazsag, hogy amekkora lyukakat talalni az utakon talan azok veszelyesebbek. Szoval vicces dolog, hogy mig autouton egy Margithid – Hosok tere kb 10-20 perc addig kerekparuton ez joval hosszabb, kb 45-50 perc volt szamomra.

Az autouton valo bringazas egy elmeny egyebbkent, mert az autosok kedvesek, figyelmesek es en pedig szeretek ironikus hangnemben meselni dolgokrol.

city warriors
Tegnapi hangulatomat probaltam megjeleniteni kepi formaban.
 

 

Szoval ami a tema lenne es gondoltam megkerdezlek titeket is errol:
Te hol mesz ha varosban tekersz?
Te szerinted a varosi hierarchiaban hol lenne a helye a kerekparosnak?
mivel: Orszaguti/Fixi/City/Mountainbike/Dirtbike/BMX? 
Monocikli esetleg rekumbens

22 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.

  • írta Megszunt_Felhasznalo | 2008. május 13-án délelőtt | Link erre a kommentre

    Szörnyu hogy nincs bicikliut mindenhol Budapesten! En mikor ott bicikliztem a busz/ taxi uton menekultem halálfélelemben a buszoktol. Volt amikor elöttem voilt a busz és a kipufogo gáza mind rám jött! Igy aztan ugy döntöttem hogy járdán biciklizem, dehat ott meg mindeni utalt miatta, és legalább 5 nyugdijas szivrohamot kapott! Ezekután kaptak egy jo elöadást a családtagjaim mikor szindi probálták a bicikliseket a kocsiban.

     

    Sinred. mi az a "padkazas"? 

  • írta kossuth | 2008. május 13-án délelőtt | Link erre a kommentre

    A Margit-híd Hősök tere bringaúton 50 perc hogy jött össze? A Parlament-Bajcsy-Andrássy útvonal ennél szerintem gyorsabb.

    Amúgy tegnap kánaán volt, én délután mentem fel a Hűvösvölgybe, aztán vissza Margitsziget, végül a Nagykörút – Petőfi híd – Bartók – Tétény útvonalon haza, mindezt délután 2-6 között, alig volt forgalom.

    A kérdésekre válaszolva:
    – Ha van bringaút, akkor azon megyek, ha nincs, akkor az úton. Nagyobb forgalom is jöhet, ilyenkor behúzódok sávközépre, hogy ne tudjanak a sávomon belül centizve előzni. Amit nem szívesen próbálnék ki, az az Erzsébet-híd meg a Rákóczi szabályosan (vagyis nem a buszsávban, hanem eggyel beljebb).
    – A városi hierarhiás kérdést nem értem, a KRESZ frankón megmondja, hogy kinek mikor van elsőbbsége, amúgy meg mindenki egyenlő. Nem kell isteníteni az autókat, együtt kell élni velük.
    – Monti váz, városi gumikkal, tervezem még vékonyabbra cserélni sebességnövelés céljából.

    Orgay: ne járdázz. Ha mégis oda kényszerülsz, akkor lassan menj, mivel a járdán vendég vagy, a gyalogos nem számít rád és bármikor eléd léphet. Szoktasd magad az utakhoz, kisebb forgalmú részeken menj az úton. Egy hasznos leírás:

    Hogyan ne üttessük el magunkat?

     A padkázás meg az, amikor a 10-15 centis padkára ugratsz fel/le, az országúti bringát meg nem erre találták ki.

  • írta kossuth | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Amúgy meg nem kell mindenhova az autóktól elkülönített bringaút. Bringasáv kell, hogy lásson az autós, és a kereszteződésben ne a járdán parkoló autók mögül bukkanj ki. A jobbhorog alattomos dolog, nem egy bringás halt már meg, mert a jobbra kis ívben kanyarodó autós egyszerűen elcsapta.  :(

  • írta Megszunt_Felhasznalo | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Kossuth: Inkabb tudomasul veszem hogy nem lehet biciklizni Budapesten, még nem kész rá a város.

  • írta kossuth | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Szerintem lehet biciklizni Bp-n, csak kell némi rutin a nagy forgalomban bringázáshoz. De kisebb forgalomban szerintem nincs gond. Meg egyre több bringás van, így az autósok is hozzászoknak lassacskán, hogy számolniuk kell velünk is.

  • írta Megszunt_Felhasznalo | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Ha rajtam fuggene az egész akkor minden autot kitiltanék a belvárosbol, fuvesiteném az utakat és vissza hoznám a lovakat!

  • írta Megszunt_Felhasznalo | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Ja és erdösiteném is, hogy tisztuljon a levegö. Gondoljatok bele hogy az emberek fizikai és lelki állapota mennyire javulna! Biztos kenyelmetlen lenne de hozzá lehetne szokni! Borzaszto minnyire szenyezett a levegö Magyarországon! Kimenni es ebben biciklizni a kipufogo csövek mögött nagy önáldozat!

  • írta AlphaZulu | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    Én általában bicigliúton megyek és az azokat összekötő járdákon. Na jóóó, én nem Pesten lakom, de a gyalogos az mindenhol gyalogos és az autós is autós mindenhol.

    Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a lakhelyemig vezető útoval több mint 70%-a brinbaút, ami ráadásul parkosított részeken megy keresztül. Így ha esetleg egy kicsit sportosabban, sprinteleve akarok tekerni, akkor nem pusztulok el a szmogban.

    Az autóútra tényleg csak a legvégső esetekben merészkedem, mert bárki bármit mond nem figyelnek kellő képpen az autósok. Volt már egy-két húzós esetem, amit csak a szerncsének köszönhetően úsztam meg és kerültem el a gipszet, vagy egyéb szörnyű dolgokat.

    Ha a járdán megyek ügyelek mindenkire és alapból a féken a kezem. A bringaút az igazi otthonom :)

    Tehát a sorrend: 1.bringaút 2.járda 3.autóút

    A bingám egy összteleszkópos monti, botküllős alu kerekekkel és városi gumival 

     

     

  • írta andras | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    En mindig az autouton rakom, mar csak azert is, mert igazi badass feeling.:) Meg nem is esik utba hasznalhato bicikliut.

    Amugy a legtobb utnak megvan a biciklibaratabb alternativaja – pl. Rakoczy helyett Wesselenyi/Dohany u. stb.

     Jardazni nem csak a gyalogosok miatt veszelyes, hanem azert is, mert nem szamitanak az autosok arra, hogy onnan jossz. Ez vonatkozik a jardra festett sarga vonalra is, amire olykor "bicikliutkent" hivatkoznak.

    Az autos nem ellenseg, csak nem biciklizik, es nem erti, hogy miert ugy kozlekedunk ahogy. Ezert szoktak radudalni az emberre, es oktato jelleggel 3 centirol megelozni. Ha kulturaltan elmagyarazod nekik, hogy miert ugy mesz ahogy (nem hasznaljuk a bicikliutat mert veszelyes, az ut kozepen megyunk, kulonben megajtoznak, buszsavba megyunk, mert kulonben meghalunk, stb.), akkor tobbnyire megertoek, es meg bocsanatot is kernek.

  • írta sinred | 2008. május 13-án délután | Link erre a kommentre

    @kossuth: ezt a hierarchia dolgot csak azert vetettem fel, mert regebben olvastam egy blogbejegyzest ahol azt fejtegettek, milyen tokjo lenne ha a kerekparosok valami kiemelkedo helyen lennenek a kresz szerint es akkor is elsobbseget kapnanak bizonyos helyzetekben amikor autok nem. Ez vegulis a jelenlegi felallas megbontasa lenne. S, csak arra voltam kivancsi van-e valaki aki ezzel kapcsolatban oszt valamilyen jelenlegivel nem egyezo nezetet.

    A Margit hid-Hosokkel kapcsolatban mostmar szerintem tevedtem, de az biztos, hogy joval hosszabb mintha nem kijelolt kerekparutat valasztom. 

  • írta gergo | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    lehet padkázni országútival csak bele kell rakni a 8.5 bárt, mondjuk attól még hülyeség 

    a tapasztalatom az, hogy mindig akkor van baleset amikor nem számítasz rá

    tekerni meg nyugodt körülmények között jó, kis utak/bringaút, járdázni CSAKIS rövid shorcutok erejéig szabad de akkor is nagyon vigyázni a gyalogosokra

  • írta ines | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    Én ilyen lábbusszal szoktam járni, elég sokat sétálok az andrássy úton (mivel arra járok suliba), és nem értem, hogy ott tényleg ugyanaz a járda meg a bringaút? Mert ugyan még nem ütöttek el, de egyrészt frászt kapok mikor elhúz valaki mellettem és nem is hallom közeledni. (csengő, duda, hajókürt, ilyesmi?), másrészt meg nyilván én is útban vagyok nekik.
    Múltkor is bkv sztrájk idején amíg végigsétáltam a Hősök terétől az Oktogonig (a körútról már nem is beszélek), háromszor kaptam enyhébb szívinfarktust. Vagy akkor rákjárásban kéne közlekedni?

  • írta Lilith | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    Óóó.. most akarok áttérni lábbuszról bringára fékezhetetlen bkv undoromból kifolyólag, de enyhén megszeppentem a fenti esettanulmányoktól. Talán még nem érett meg az idő:) vagy én:)

  • írta NqM | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    Én is épp tegnap kerekeztem (mountenbike) a belvárosban, azaz kerekeztem volna, ha hagynak. Sokan vagytok ti pestiek, lekéne gyakni közületek egy párat.

  • írta NqM | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    Lilith! Szerény véleményem szerint légy hű önmagadhoz! Bringával még mindig ezerszer jobb, mint bkv-val, és a lábbusznál sokkal gyorsabb.

  • írta sinred | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    @Lilith: valamikor el kell kezdeni es kesobb se lesz jobb :)

  • írta kossuth | 2008. május 13-án este | Link erre a kommentre

    ines: Az Oktogon és a Kodály körönd között közös gyalog+kerékpárút van, siralmas, komolyan… Nem is szoktam használni. (Csak hogy tudjátok, ha a gyalog-kerékpárúton a gyalogosok akadályoznák a haladásod, akkor nem kötelező azt használni, mehetsz az úton is.)

    Amúgy én sem szoktam rácsengetni a gyalogosokra előttem, egyrészt járdán sosem, bringagyaloggyászon meg inkább elmegyek mellette, ha csengetek, akkor qrvaélet, hogy elémlép az ijedtségtől, amit a csengő okoz. 

  • írta AlphaZulu | 2008. május 14-én reggel | Link erre a kommentre

    Én eddig autóval jártam melózni, de a bringa a fenti sztorikat leszámítva még mindig 100x jobb. Egészségesebb, gazdaságosabb és ami nagyon fontos: nem szennyezem kicsiny városom levegőjét!!!

    Ha csak az emberek egyharmada gondolkozna így mint mi, akkor szerintem nem férnénk el a bringautakon :)

    …bárcsak így lenne!!! 

  • írta zambo | 2008. május 14-én délután | Link erre a kommentre

    szerintem a mellékutcákba kÅ‘ tekerni, mert az úgy sokkal jobb, nincs ember meg autó. a nyugti után elmehhettél volna a szondin vagy még elÅ‘bb aztán a hÅ‘sök terére. egyébként ellenkezÅ‘ a tapasztalatom

  • írta kossuth | 2008. május 14-én este | Link erre a kommentre

    Én a kis mellékutcákat azért nem szeretem, mert általában szűkek és feltart(hat)om a mögöttem jövőket, másrészt figyelni kell nagyon, hogy megadják-e az elsőbbséged, ha meg jobbkezes, az tök szopás, lassíthaszt 50 méterenként. Ezért jobbak a nagy utak, tudnak előzni is és tuti neked van elsőbbséged (ha megadják).

  • írta Malyer | 2008. május 14-én este | Link erre a kommentre

    Én az első motorháztetőtúrám óta óvakodom a kereszteződésektől, és a nagyforgalmú utaktól.
    27.én pedig szinteén nagy tekerések lesznek BKV híján.
    Jaés XVII. ker Rákoscsaba szépréti cuki- Boráros tér 2óra. 2db 13perces pihenővel.

  • írta Malyer | 2008. május 14-én este | Link erre a kommentre

    Ja a bicikli pedig: Ferdevázas Marseille bringa, fordítva felszerelt elsőkerékkel, szar fékekkel, tökéletes világítással, és egy életnyi élménnyel! Imádom, és utálom!