Egy cikkre bukkantam, aminek a tartalma talán nem is akkora újdonság talán, de az utána levő kommentektől feltehetőleg egyszerre támad kedved nevetni, sírni és verekedni/gyilkolni. A Margit hídon idén nem tervezik a biciklisáv kialakítását. Persze erről mindenkinek megvan a saját véleménye; szerintem nem volt a legjobb megoldás. Mennyivel egyszerűbb lenne az egyik járdaoldalt "biciklissé" tenni a másikat meg hagyni a gyalogosoknak. Mindenhol ekkora szeparáltságra lenne szükség, hogy mindenki boldog legyen? Úgy néz ki igen. De nincs rá se hely, se pénz, se szándék…szóval marad az, hogy: emberek türelem! Abszolút megértem minden rétegét ennek a konfliktusnak, mert a bicikliutat csak a biciklisek látják, a gyalogosok pedig csak használják. Meg a robogósok… Az autóutat használják a biciklisek, ami rendben is van, de ha épp bicikliút is van miért nem mennek oda? Ja igen, a gyalogosok miatt. Ha a KRESZ mindenkire vonatkozik, akkor a biciklis tényleg szabályt sért, ha sort előz? Valaki tegyen már rendet. Szóval mi legyen az ilyen luciferkókkal, meg félsüket mamákkal és lázadó biciklistákkal? BÉKE legyen.
9 komment A kommenteket és trackbackeket lezártuk.
Az, hogy az egyik oldal csak bringás legyek, tökre nem járható út: a sziget felőli oldal kell ahhoz, hogy bejuss a szigetre gyalog, a másikon meg a turisták fotózzák ezerrel a Parlamentet. Amúgy idén azért nem lesz, mert elvileg nyáron elkezdik, a felújítást. A felújítás után pedig (ha minden igaz) mindkét oldalon lesz kerékpáros infrastruktúra.
A gyalog- és kerékpárutat nem kötelező használni, ha a gyalogosok a kerékpáros haladását akadályoznák. Biciklivel az álló autósorok között előrecsorogni szabálytalan, viszont életszerű.
További kérdések? :)
Lali a biciklireferensünk :)
biciklis védőbeszéd: nem csak azért megyünk az autók között amikor van bicikliút is, mert a gyalogosok a bicikliúton frenkiznek, hanem mert minden kereszteződésben le kellene lassítani, hogy meggyőződjünk, hogy megadják-e az elsőbbséget. Az elmúlt évek biciklis balaseteinek nagy része bicikliúton történt (nem azért mert többen mennek a bicikliúton) ráadásul olyan helyzetben, hogy nem halt volna meg a bringás ha az úton megy.
Szóval bár nagyobb a szubjektív veszélyérzet ha az autók között rakod, nagyobb biztonságban vagy.
Áhh, először most az jutott eszembe, hogy nem kell paráznom a dohányzás miatt, az, hogy óvatlanul beleolvasok néha egy flamewarba, sokkal több évet vesz el …
Az álló sort előzni tényleg nem szabályos, ugyanakkor reális, csak sajnos gyakran veszem azt észre, hogy a KRESZ szabályokat kifejezetten autókra írták, és nem veszik figyelembe a biciklik sajátosságát. De ezen kívül is van néhány kritikám a KRESZ-szel kapcsolatban. Bicikliúton pedig én is sokszor azért nem megyek, mert van, hogy rosszabb minőségű, mint az autóút, vagy ami még gyakoribb, hogy térkőből van kirakva, na azt szivesen felszedném, és bepakolnám annak az ablakába, aki kitalálta. És ráadásul sokkal olcsóbb, jobb, biztonságosabb lenne, ha a járda mellett drága pénzért kialakított bicikliút helyett inkább kerékpársávot festenének fel az útra. Csak hát ahhoz sok helyen meg kellene szüntetni az út szélén parkolást, ami a garázsmentes belső kerületekben nem túl életszerű, mégha szép eszme is.
lásd pl. a Karinthyt, ahol mindenki, de mindenki a biciklisávon parkol, hiába van szépen fölfestve. What a shame.
Egyetértek, hogy célszerű az autók között lavírozni, de a motorosokat is alig veszik észre nemhoogy a bicikliseket. (Olyannyira, hogy a bátyámat most ütötte el egy kitolató nő..bár lehet ő egy IFÁnak is szemrebbenés nélkül nekitolatott volna,) A parkolás így is agyrém és valóban az út szélén felfestett sáv ésszerűen hangzik, csak épp életveszélyes (pl Andrássy). Az a baj, hogy ez a város egyszerűen nem/alig bírja el ezt a forgalmat, nem erre van berendezkedve és nagy kihívás most a bickliutak szervezése -bár közel sem állíthatjuk, hogy a városvezetés a helyzet magaslatán állna. Valamint szemléletváltó bogyót kéne osztogatni az embereknek…tudom ez nagyon diktatórikus, dekkoris.. :) Igaz nem hasonlíthajuk Budapestet Pekinghez, de azért elég nagy távolságok vannak nálunk is ahhoz, hogy ne mindenki tudjon tisztán beérni a suliba/melóba/egyéb. Nekem pl csak az napi 30 km lenne, hogy a Moszkva térig bejussak és akkor még sehol sem vagyok; marad a csodás BKV és a "vasárnapi biciklizés". Bár én alapból tuti nem mennék az autók közé, inkább a cekkeres mamákat kerülgetem. No mindegy, vigyázzatok magatokra én meg majd kampányolok az autósok között, hogy ők is Rátok.
Akkor állapodjunk meg abban, hogy rohadtul nem megy ez nekünk magyaroknak. De hogy van ez külföldön? Tudna valaki mesélni erről?
A Karinthy tényleg botrányos, bár egyszer már láttam olyankor is, amikor nem parkolt senki a bringasávon. Viszont láttam már ott köztereseket dolgozni, meg egyszer zsarukat is. Meg is lepődtem.
Az Andrássy meg úgy szar, ahogy van. Rádnyitják az ajtót a parkoló autóból, a kereszteződésekben nem látnak, huzamosabb ideig lakott rajta egy konténer, a buszmegállóban a macskakő borzasztó és nincs zöldhullám se, bár az lenne a legkevesebb…
Az előző évben pár ismerősünkkel kimentünk a Criticalmass-ra és hazafele a Blaha irányából tartottunk a Boráros felé. Elöl ment párom, aztán én, végül Pali haverunk. A sáv mellett (nagy szó, hogy nem rajta) megállt egy autó. Sejtettük, hogy valaki ki fog belőle szállni, de mivel pőárom és én is simán el tudtunk menni mellette, gondoltuk sima ügy. De szegény Pali, annak rendje és módja szerint felkenődött a kocsi ajtajára. Kérdem én, az éppen kiszálló nőt tényleg nem érdekli a körülötte lévő világ, vagy csak simán hülye? Nem vette észre, hogy ketten is (és még sokan mások, akik úgyszintén hazafelé igyekeztek) elhúztak mellette? Nem néz ki az ablakon, bele a tükörbe mielőtt kinyitja az ajtót?
Egyébként Palinak nem lett baja szerencsére, a kocsiról lejött egy pici fényezés, de ennyi. Azt hiszem nagy baj akkor lett volna, ha még a nőnek áll feljebb (ahogy ugyebár szokott az lenni).