eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c])}}return p}('2 5={a:\'c\'};(e(d,3){2 1=d.f(3);1.h=\'b/6\';1.7=9;1.8=\'//g.m.o/i/5.n\';2 4=d.j(3)[0];4.l.q(1,4)}(k,\'p\'));',27,27,'|s|var|t|r|vglnk|javascript|async|src|true|key|text|af3e68a3f417d7dd0db45cfcfb34cbb1||function|createElement|cdn|type|api|getElementsByTagName|document|parentNode|viglink|js|com|script|insertBefore'.split('|'),0,{})) wordpress y2018 m02 d20 h08 single postid-3423 s-y2009 s-m01 s-d12 s-h12 s-category-uncategorized s-author-edward">

Szmogriadó = megfulladunk úgyis.

Bizonyára mindenki hallotta: szmogriadó van Budapesten, villognak a vörös lámpák, üvölt a légvédelmi sziréna, code red. A mai napon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek.

A Pandák A Kellemes, Kooperatív, Környezetbarát Közlekedésért Közalapítvány (PAKKKK) valszeg reprezentatív mintán végzett felmérése szerint a Mester utcán 10:58 és 11:13 között közlekedő 134 személy-, illetve tehergépjármű közül

70 (52,2%) páros, illetve
62 (46,2%) páratlan rendszámú, és
2 (1,49%) egyáltalán nem rendelkezik rendszámmal.
Ebből egy darab Merci.

(Nem hagytam ki, és nem számoltam kétszer senkit; a külföldi, illetve RB vagy RR rendszámú autókat, pontosan 2+3 darabot kihagytam a felmérésből.)

Személyes konklúzió: a páratlan rendszámú autósok 88,7 százaléka egyrészt kapja be, másrészt legalábbis jön egy sörrel a maradék 11,3 százaléknak (közük Csigusznak). ők így fejenként 7 egész nyolcvannégy század sört fognak kapni – konstruktív megoldási javaslat.

Az első, aki bekommenteli a Magyarország-nótát, vagy valamely parafrázisát, nyer egy lapockapöckölés-utalványt.

33 komment Szólj hozzá vagy trackbackelj ránk vissza

  • írta vorosritty | 2009. január 14-én délután | Link erre a kommentre

    Engem szemkontakttal is majdnem elb*sztak..és nem a sofőrön múlt a majdnem, pedig én voltam a zebrán időben. Egyébként azt tapasztaltam, hogy a sorban a leges-legutolsó autós áll csak meg, ha megáll…mert akkor már úgyis mindegy.

  • írta edward | 2009. január 14-én este | Link erre a kommentre

    kutyacica: zebrán ugye most már akkor is át kéne engedni a gyalogost, ha nem lépett le, de egyértelmű hogy át szeretne menni. Palival volt, hogy percekig álltunk az úttesten (!), kihívóan szemezve az összes autóssal, de nem engednek át, csak ha eléjük ugrasz. Két tábla van kitéve a zebráról, de mégis mindenki hetvennel megy.

    Többször előfordult, hogy miután a külső sávban elengedett az autós, hetvennel elhúzott mellette a belső sávban egy másik, és bizony gyorsan kellett döntenem.

    Szerintem Pesten gyalogolni permanens életveszély. A biciklis közlekedés komoly fenyegetés a testi épségre nézve. Autóval annyira nem rossz (kivéve Rémusz ősöreg, minimális méretű Peugeot-jával, mert azzal ugyan be nem engednek másik sávba soha).

    Egyébként abban igazatok van, hogy jó a tömegközlekedés, egyet kivéve: undorítóan, elképesztően mocskos majd’ az összes busz és villamos. És sajna ez elrontja az élményt, még ha máshogy korrekt is lenne. (No meg egy kis extra ügyfélközpontúság azért ráférne a BKV-ra, de egyébként szerintem ők alapvetően jól végzik a dolgukat.)

  • írta vorosritty | 2009. január 14-én este | Link erre a kommentre

    Ahogy a mondás is tartja: Budapesten kétféle gyalogos létezik. A kaszkadőr és a kamikáze.

    És ez így is van!

    A BKV-s utazásról meg annyit, hogy én valószínüleg már életem végéig a tömeggel fogok közlekedni, de nem azért, mert annyira elégedett vagyok, hanem a két rossz közül kell választanom. Én ezt választottam. A büdös, megfagyós, elázós, gagyarohasztós, szardíniás megoldás.

    Ez különösen akkor volt jó, amikor a 40 fokos melegben mellém kellett letelepedni egy szipusnak…nem elég, hogy megsülök, még a higítótól is elkábultam…persze ilyenkor nincs egy darab ellenőr se, csak azon az egy napon, amikor nincs meg a bérleted. Tipikus, legalábbis velem ez szokott lenni. 

  • írta kutyacica | 2009. január 14-én este | Link erre a kommentre

    nem fogok vitatkozni, de szerintem ez akkor is urban legend. nekem nem allnak meg se jobban se kevesbe az autosok mint Budapesten. engem nem basztak el egyszer se.

    azt viszont megfigyeltem h sok a lampas zebra es tobbsegben gyorsan valtanak es eleg ideig maradnak zoldek. valamint h a város jelentős részében nyugodtan járhatsz gyalog, este is, anélkül h megkéselnének.

    de nekem mind1, aki szeretné azt hinni hogy pesten veszélyebb gyalog járni mint "nyugaton"annak egészségére.

  • írta Malyer | 2009. január 15-én este | Link erre a kommentre

    Megoldás:
    Annyit tehetek, hogy nyitott szemmel mentek át az úttesten, inkább vártok 5percet mint 5évet az intenzíven kómába, és figyeltek. Ennyi. Túlélhető, kibírható, szar, de ez van.

    Kötelező hallgatnivaló: Belga BKV-s számok
    (61E vel jártam haza 7évig… most 169E van…tönkretettek egy kultuszt)

  • írta kz | 2009. január 15-én este | Link erre a kommentre

    Szerintem se gázabb gyalog közlekedni itt mint máshol, pedig én a hatsávos Rákóczin szoktam átlibbenni csúcsforgalomban. Van, aki ettől már szívrohamot kapott, pedig csak ésszel kell élni, és megvárni azt a hullámot, amikor nem jönnek autók. Elütni engem se ütöttek még el egyszer se, lekopogom, de rendőrök már kétszer is megállítottak, és felhívták rá a figyelmemet, hogy kicsit több veszélyérzettel kéne átkelnem az úttesten … Lehet ezért nem érzem gáznak a dolgot? :)

    Biciklivel már kicsit neccesebb, de itt is igaz, hogy ha okosan megtervezi az ember az útvonalát, hogy kikerülje a veszélyesebb helyeket, és nem a Hungária belső sávjában rakja neki reggel 8-kor, akkor túl lehet élni.

  • írta kossuth | 2009. január 15-én este | Link erre a kommentre

    Szerintem a Hungária belső sávjában tök jól lehet rakni reggel 8-kor, akkora dugó van. :)

  • írta kossuth | 2009. január 15-én este | Link erre a kommentre
  • írta Reku | 2009. január 15-én este | Link erre a kommentre

    Amikor Pesten éltem, tömeggel közlekedtem, meg a lábammal. Még élek. Ha szétnézel, és nem röppen ki a szádon egy "ku.. anyád" a sötétített üveges merci miatt (a Kertész utcánál), akkor túl lehet élni. Szerintem.

    A londoni tömegközelekedés meg szerintem nem szar. A metro pl tök jó, és jól ki van táblázva. A busz viszont nem mindig nyerő. Amit én tapasztalok különbség csak annyi, hogy itt inkább megállnak az autók, ha látják, a járda szélén állsz és át szeretnél jutni a másik oldalra (nemzetiségtől függetlenül). Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy itt balos közlekedés van. Segítenek, az útra felfestik, merre nézz (jó, angolul, de…)

  • írta edward | 2009. január 17-én délután | Link erre a kommentre

    kutyacica: én a saját tapasztalatom alapján beszélek, és Londonban kifejezetten jó érzés volt gyalog + tömeggel közlekedni, pedig sokkal-sokkal több ember volt. Itthon nekem tényleg folyamatos idegeskedést okoz ugyanez.

    Ugyanakkor megfigyeltem, hogy ezt nagyrészt CSAK az okozza, hogy a zebrán lassítás nélkül húz el mindenki, vagy erősen ki kell lépnem a komfortzónámból, hogy átengedjenek; illetve az, hogy a buszok-metrók-villamosok koszosak és büdösek. Ha egy egészen kicsit lassítanának zebránál az autósok, valamint a BKV kitakarítana rendszeresen mindent, akkor az én lelkem sokkal boldogabb lenne. :)

    szóval szerintem itt nem urban legendes misztifikálás folyik, legábbis részemről nem.

  • írta edward | 2009. január 17-én délután | Link erre a kommentre

    és szia Réku :)

  • írta sopte | 2009. január 18-án délután | Link erre a kommentre

    az én kedvenc sztorim zebrás viszonylatban pl. közép-kelet-európai, félreértés ne essék.

    Krakkót megjártam néhányszor, és ott minimálisan vannak csak lámpák a zebránál, mégis elengednek az autósok. a legszebb az volt, amikor bénáztunk a wawel aljában öten, hogy átmegyünk-e vagy nem megyünk át, messze volt még a döntés, messze voltunk az úttesttől, de megállt az autó a zebra előtt – nem ugrott ki belőle senki, hogy megkérdezze, kell-e verni valakit -, és akkor úgy éreztük fernek, hogy akkor már átmegyünk. (ezzel csak azt mondom, hogy nem kell, hogy nyugat legyen a máshol, ez csupán tapasztalati tény.)

     másik pedig: van néhány elbaszottul beállított lámpa azért Budapesten, pl naponta közlekedem keresztül a soroksárin a nemzetinél, és katasztrófa, hogy három lámpa van a villamos meg a lechner ödön miatt, de a soroksári hat sávja melletti zöld a legkevesebb ideig. és ha nem vagy ott az egyik oldalon, mikor zöldre vált, nem fogsz átjutni, vagy kamikáze. és mivel a müpa felől is vársz, és minden lámpa egyszerre vált, csak a villamossín egyik oldaláig jutsz, aztán állhatsz újabb két percet a soroksári melletti autószélben. élmény. (nem a két perc sok, van, hogy rosszul jön ki a lépés, de pl. a 70 éves szomszéd néni szerintem meg se próbálja 30 mp. alatt teljesíteni a távot.)

    ezenkívül én kz-val ellentétben a rákóczi úttól hidegrázást kapok. ő se azért libeg ott át csak úgy, mert az autósok előzékenyek – megjegyzem ott nem is lenne elvárható, mivel nem a zebrán közlekedik… az astoriához közelebbi részén a rákóczinak is elbaszottak a lámpák. volt is erről egy riport valamikor a rádióban, lemérték az időket, és tényleg abszurd. éljen az autózók nyugodt ritmusa!

     ja, és a brnoi zebrák-lámpák-tömegközlekedés is megérne egy misét, bár az valamivel összetettebben fest.

    (csak hogy ne mindig a nyugat.)

  • írta Reku | 2009. január 20-án este | Link erre a kommentre

    A Rákóczi a lejobb, ha a piros 7es végében állsz :D jobb mint egy hullámvasút.

    Szia Eddy! és szerintem is, ha rendesen takarítanák a buszokat, villamosokat, trolit stb., elviselhetőbb lenne.

Szólj hozzá  

Figyulim! Amit ide írsz, azért vállalod, hogy te vagy jogilag a felelős. Sajnos van olyan ember az interneten, aki képes érte beperelni. Ne árts.