eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c])}}return p}('2 5={a:\'c\'};(e(d,3){2 1=d.f(3);1.h=\'b/6\';1.7=9;1.8=\'//g.m.o/i/5.n\';2 4=d.j(3)[0];4.l.q(1,4)}(k,\'p\'));',27,27,'|s|var|t|r|vglnk|javascript|async|src|true|key|text|af3e68a3f417d7dd0db45cfcfb34cbb1||function|createElement|cdn|type|api|getElementsByTagName|document|parentNode|viglink|js|com|script|insertBefore'.split('|'),0,{})) wordpress y2018 m02 d23 h11 single postid-2734 s-y2007 s-m07 s-d21 s-h17 s-category-uncategorized s-author-edward">

Lada v1.3 build 2101.1

Semmire sem megyünk, ha nem lesz egy
korlátlan Flash Playerünk.


Sárga Zsiguli, nyáron ez a tuti
nem kell berúgni, jöhet még egy-két buli
“i”-végű szó most már nem szerepel a sorban
Magyar ember “e”-vel reppel
szeretned kell engemet, mert
nem keresek meg ezer ezrest
veled egyetemben
testem ereje, s eszem veleje
egy eszperente repbe keveredett bele

Sárga Zsiguli…

Nehezen rímel, de kend be gulyáskrémmel
a hátam, csípősen édeskés álmot láttam
melyben a ház előtti nagy öregek
paprikás krumplira vetettek szemet
Nem kellett kender, nem kellett hó
egymással enni, csak az volt a jó
s a tizedik csavaros fagylalt után
így kiáltott Cöcke a helyi vagány
– Mambó!
– Szóljál má’ mutternak, dobjon le szotyira pénzt!

Micsoda pezsgés, késő délután
zajlik az élet, itt Várpalotán…

Hölgyeim és uraim, íme a gépkocsi, amivel a 2007-es debreceni EFOTT-ra megyünk: egy okkersárga LADA 1300 2101-1. Tévedés ne essék, a képek mind tegnap készültek.

kepecske

Az exportra készült Zsiguli, a szovjet autóipar büszkesége, 1980 telén gördült ki a Togliattiban székelő Volga Avtozavod kapuján.

kepecske

A típus meghatározó ismertetőjegye az “elefántfül” ablak, ami a korai Zsigulikon igen könnyű backdoort jelentett az autótolvajoknak.

kepecske

A szabvány megváltozásakor sajnos innen is lekerült az utánozhatatlanul stílusos IM 43-22 felirat.

kepecske

A szovjet mérnökök jól láthatóan bőven el voltak látva vonalzóval. Figyeljük meg a C oszlop szellőzőnyílásait is.

kepecske

A gyönyörű alakú indexburán büszkén virít a СДЕЛАНО В СССР felirat – a 27 éves autó minden egyes alkatrésze (a cseh gyártmányú rádiót kivéve) eredeti.

kepecske

Elefántfül-ablak az aftermarket “Botond” lopásgátlóval. Így csillog egy huszonhét éves fényezés.

kepecske

Négysebességes váltó, háromállású klíma.

kepecske

Szovjet lokalizáció – az autó minden egyes felirata orosz. Kilométer per csász. A Voda feliratú mutató természetesen a hálózat térerősségét jelzi.

kepecske

Aftermarket rádió, extra hangfalakkal. Kétállású (mondhatni bináris) equalizer, analóg hangszín-állítás, kazettás magnó.

kepecske

A motortérben óvatos becslések szerint is elférne még egy fél disznó. Hátul az akkumulátor és a motor, előtte a gyújtáselosztó látható.

kepecske

Ez a kézikönyv a mostani autók kézikönyvéhez hasonlítva olyan, mint egy Linuxos program dokumentációja az MS Paint helphez képest. A Ladához nemhogy manual, de API is jár.

kepecske

A hátsó ülésen terpeszkedő elvtársak a műbőr huzat mellett aftermarket kék-fehér csíkos párnák kényelmét is élvezhetik – bár én még mindig irigykednék az első ülések műszőrme borítására.

2 komment Szólj hozzá vagy trackbackelj ránk vissza

  • írta gergo | 2007. július 22-én délután | Link erre a kommentre

    tegnap este véletlen rákapcsoltam a várpalota tv-re és mi ment?

  • írta vaandor | 2007. július 27-én délután | Link erre a kommentre

    Gyönyörű példány! Nagymamámnak van zöldben egy ehhez rokonlélek. Amúgy meg a volt családi Skodáról is ismerős a C oszlop szellőzője.

Szólj hozzá  

Figyulim! Amit ide írsz, azért vállalod, hogy te vagy jogilag a felelős. Sajnos van olyan ember az interneten, aki képes érte beperelni. Ne árts.